Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2008 20:01 - Вълчев...готви се! Випуск 2008 отвръща на удара!
Автор: chaosmaster Категория: Други   
Прочетен: 3219 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 04.06.2008 14:41


    Така...минаха сигурно хиляда и една години,откатко последно писах в блог,но смятам,че темата е гореща и си заслужава.
    Какво се случи на прословутите матури,за които се вдигна толкова много шум? Бяхме залети от глупави реклами за "популяризиране на матурите"?! За Бога,не мисля,че има нужда от популяризация! Да не говорим,че самата реклама беше под всякаква критика! Отново се вижда колко безсмислено се пилеят държавните пари и как пак някой е намазал нещо...но нека не коментираме такива простотии,ами да се фокусираме върху "гениалното" изпълнение на проект  "МаДура 2008"  
    Честно да си кажа,в началото се радвах на идеята,защото имам самочувствието на човек,който е грамотен и познава българската литература. Смятах,че няма да имам проблем с нищо,което ми се предложи. А и се радвах на идея за матура,защото смятам,че е нещо,което трябва да го има. Но не и в този вид!!!
    Защо? Какво й има на матурата? Ами,първо беше много лесна. Ама твърде лесна. Не че нямаше уловки,но не мисля,че цитирайки последните няколко строфи от "Опълченците на Шипка" затруднихте някого? Верно,турчалата трябва да избута,но две неща :
          Първо,като представим високи резултати,това не означава,че системата е добре - СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО Е ПЪЛНА ЧЕКИЯ!!! НЕ СТРУВА!
          Второ,с по-високия резултат доникъде няма да я докараме - само ще се праскаме по гърдите за...да,и аз това питам!
    Продължавайки надолу по веригата,е важно да се отбележат някой,откровено идиотски формулирани,условия. Съветвам ви да отворите сайта на МОН и да си дръпнете варианта,над който трябваше да работим. Между другото съм убеден,че повечето матурджии се сблъскват с някой въпроси не за пръв път,защото една голяма част от въпросите бяха цитирани мо-та-мо от разни книжки и помагала,които повечето от нас вече са правили.
    Последната задача изискваше от нас да се потим над коментар,за който никъде няма свестни изисквания. Ако отворим така наречените изисквания на МОН,ще видим,че те са една гаща-плява да живее нашто магаре! Нищо конкретно! За Бога,даже не ни казват дали искат да е написано прозаично,или в стихотворна форма!

    Но най-голямата гавра беше матурата,която трябваше да държим днес. Аз бях избрал матура по немски,защото уча вече 5 години немски в най-елитната гимназия(доколкото има още "елит") в Бургас. ПЪЛНА КАТАСТРОФА! Първата задача беше "Слушане с разбиране",само че при нас се получи малко "Слушане без разбиране",защото говорещият на записа определено използваше задника си,за да изкара звуци! Няма човек,който да има под 6 грешки...от 12 въпроса. Да не говорим липсата на всякаква логична последователност в текста! На всеки нормален изпит въпросите са подредени в реда на изнасяне на информацията. При нас няма такова нещо! При нас информацията за втория въпрос следваше след информацията за петия! Добавяйки тази заблуда към общото нищоразбиране от CDто,мисля,че провалът е пълен. Но не мисля,че вината е наша! Имам сертификат по немски език за ниво C2,което е на светлинни години по-високо от нивото B2,за което претендираше нашата матура. И имах проблеми. Вярно,само със "Слушането без разбиране",но не бях единствен,а да не говорим,че 6 грешки са много. Добавете още една-две от невнимание/незнание и се получава близо една пета от всичко! Много е...
    Интересно обаче защо матурата по ФРЕНСКИ език беше толкова елементарна! Най-големите идиоти,които познавам,казаха,че са я взели без проблем и аз им вярвам. Но нека се замислим чия дъщеря тази година е зрелостник и какъв език учи тя...хм...!
   
    Като заключение искам да кажа,че съм дълбоко разочарован от случилото се! Не исках да повярвам,че може един държавен изпит да бъде осран толкова много! Но само като погледнем в каква пародия на държава живеем,не трябва да се учудваме,че НИЩО НЕ Е КАКТО ТРЯБВА! Само че в чужбина на никого не му дреме на кура,че тук няма нормални неща. Никой не го интересува,че слабата оценка се дължи на чекията,която държавата си направи с нас...Не че не ни вярват - те просто не могат да разберат как е възможно нещо такова!
   
Благодаря за вниманието!


Тагове:   випуск,   отвръща,


Гласувай:
0



1. rummi - въпрос
04.06.2008 01:08
с постинга съм съгласна, заглавието не ми се връзва - как по-точно отвръщате на удара?
цитирай
2. chaosmaster - Тихо!
04.06.2008 10:25
шшшшт....трябва да е смешно...не го разваляй :) Не можем...това е най-шибаното от всичко,че каквото и да става,ние нищо не можем да направим!
цитирай
3. rummi - Гроб съм
04.06.2008 12:01
...и не можеш да си представиш с каква дълбочина. И ще ти кажа още нещо смешно: "Не можем...това е най-шибаното от всичко,че каквото и да става,ние нищо не можем да направим!" - под това ей сега и аз мога да се подпиша, а съм... учителка. По английски. При това мога да изредя и още стотина-двеста неща, за които НИЩО не мога да направя, нищо че искам.
цитирай
4. chaosmaster - ***
04.06.2008 14:34
Ам. Не мисля,че има хора,които имат повече право да говорят против системата на образованието,от учителите! Защото,честно казано,ми става противно,когато се замисля как брутално се изгаври с вас...така и не разбрах дали от протеста имаше смисъл? Освен може би символичното вдигане на заплатата...
цитирай
5. rummi - Благодаря
04.06.2008 14:45
оооооо, като си спомня как свърши стачката и как аз не си подадох оставката, защото тъкмо бях взела едни подгответа (8 клас интензивно), които бях виждала само веднъж, и си спомням думите на класика: "Бедни, бедни Македонски, защо не умря при Гредетин?" Независимо от цитата се радвам че съм жива и през вече отминаващата учебна година бях учител. Обаче гадния вкус остава. Мноооого гаден.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chaosmaster
Категория: Други
Прочетен: 719088
Постинги: 38
Коментари: 52
Гласове: 106
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930